[ aktuális oldal: szépítő kezelések / házi praktikák / lúgosítás ]
[ Szalonunk nyitvatartása: H - P: 8 - 20 | Sz: 8 - 14 ]

inf: Új kezeléseink, csomagjaink az Aktualitások menüpontban

termék árlista letöltése pdf formátumban

Széchényi Pihenőkártya elfogadás

img_hp_02

A lúgosítás alapjai

Az ételválogatás irányelvei

A magas fehérjetartalmú ételek, így a húsok, sajtok általában erősen - közepesen savasító hatásúak, akárcsak a teljes tojás, ezért mértékkel fogyasztandóak. A tej és a legtöbb tejtermék csak enyhén savasító, így az egészséges táplálkozásnak megfelelően a húsoknál lényegesen nagyobb mennyiségben fogyaszthatóak.

A gabonából készült ételek mennyisége a szokottnál kisebb a lúgosító étrendben, ugyanakkor a zöldségek, ezen belül is a burgonya szerepe megnő. Ha több zöldséget, gyümölcsöt és a szokásosnál valamivel kevesebb gabonát, húst, sajtot fogyasztunk, akkor könnyen elérhetjük a bázikus túlsúlyt.

Természetesen más tényezőket is figyelembe kell venni az étrend kialakításakor. A diétába jól beilleszthetőek a növényi olajok, mint olíva- és magolajok, de részei az omega3 zsírsavak jó forrásának számító tengeri halak is. Érdemes lehet időnként váltakozva különböző forrás- vagy ásványvizeket, gyümölcs- és zöldségleveket fogyasztanunk jelentősen megnövekedett folyadék igényünk pótlása céljából. »

img_hp_03

A lúgosítás alapjai

Az ételválogatás irányelvei

Tudnunk kell, hogy a lúgosító étrend nem veszi figyelembe táplálkozásunk egyéb tényezőit, vagyis például a rosttartalmat, a koleszterin bevitelt, glikémiás-indexet, így ha nem tartjuk be az egészséges táplálkozás ajánlásait is, akkor tájékozatlan kezekben ártalmas lehet.

Bár lúgosító hatású a bor és a sör is, lehetőleg csak kis mennyiségű és jó minőségű bort fogyasszunk heti néhány alkalommal, de mindenképpen kerülni kell a nagyobb mennyiségű alkoholfogyasztást.

Ugyanez igaz az édességekre is; a cukor, a méz, a lekvárok és a zsiradékok elvileg szabadabban fogyaszthatóak, ugyanakkor ez az egészséges táplálkozás ajánlásainak megfelelően túlzott mennyiségben nem javasolt. Ez igaz a kakaó, a kávé, a tea fogyasztására is; fogyasztásuk elsősorban csak élvezetet jelent számunkra, hasznuk csak korlátozott mértékben van, így nagyobb mennyiségben kerülendők.

Ha teste elsavasodott vagy már betegségek is kialakultak a táplálkozás helyes megválasztása az első lépés a gyógyuláshoz. »

img_hp_02

A lúgosítás alapjai

Ételek és italok lúgosító és savasító hatása

Erősen savasító ételek: magas fehérjetartalmú sajtok (parmezán sajt, gouda sajt), tojássárgája.

Közepesen savasító ételek: húskészítmények és húsok (marhahús, csirkehús, sertéshús, szalámi), halak (pisztráng, hering), tojás (egész), tejtermékek közül a gomolyasajt és a túró, gabonák és ezekből készült ételek, dió és a különböző szénsavas üdítők.

Enyhén savasító ételek: tej és tejtermékek (író, tejföl, teljes tej, gyümölcsjoghurt), hüvelyesek, tojásfehérje, édességek (torták, sütemények, tejcsokoládé), a fehér rizs és a vaj.

Semleges ételek az olajok!

Lúgosító ételek: zöldségek (zeller, cukkini, burgonya stb.), gyümölcsök (alma, narancs, ananász stb.), tejsavó (nem azonos a tejsavó fehérjével), kakaó, kávé, tea, fehérbor, vörösbor, sör, lekvár, méz, a cukor és a margarin is enyhén lúgosít.

Erősen lúgosító ételek: a spenót, banán és a mazsola.